پاسخ نامه امتحان عربی درس های ۱-۸ پایه اول (الف)
نام ونام خانوادگی : کلاس : /۱
۱- عبارات زیر راترجمه نمایید .
حَمَل الطالبُ فأساً وذَهَبَ الی الغابـة . دانش آموز تبری را برداشت وبه جنگل رفت .
دو دانش آموز در کلاس هستند . الطالبان ِ فی الصف .
دومرد شروع به بریدن دو گل کردند . بدأ الرجلان ِ بقطع الوردتین ِ .
تسألُ النملة : هل هذه محفظة ؟ مورچه می پرسد : آیا این کیف است ؟
۲- عبارت زیرراباتوجه به موارد خواسته شده تغییر دهید .
کان هذا الرجل فی هذه الحدیقة .
کانت هذه .......... فی .......... الشارع . ( الامراة / هذا )
کانت هاتان ِ ............... فی ............... بیتین ِ . ( الامراتان ِ / هذین )
۳- درجای خالی جمله پرسشی مناسب بنویسید .
........................ ؟ هاتان ِ امـّـان ِ . ( مَن هاتان ِ ؟ )
........................... ؟ نعم . هذا جدارٌ . ( هل هذا جدارٌ ؟ )
......................... ؟ الرجلان ِ فی الغابة . ( این الرجلان ؟ )
۴- موارد خواسته شده رادرجای خالی قراردهید .
یحمل ............ منضدة ً . ( مثنای عامل ) ( پاسخ : عاملان ِ )
الشجرتان ِ .............. ( مثنای باسقة ) ( پاسخ : باسقتان ِ )
الطالبان ِ فی ............... ( دوکلاس به عربی ) ( پاسخ : صفیّن ِ )
موضوعات مرتبط: پاسخنامه
پاسخ نامه امتحان عربی درس های ۱-۸ پایه اول (ب)
نام ونام خانوادگی : کلاس : /۱
۱- عبارات زیر راترجمه نمایید .
یحملُ الزارع فأساً مِـن المحفظة . کشاورز تبری را از کیف برمی دارد .
سقطت الشجرة الصغیرة . درخت کوچک افتاد .
حزنت الامّ وبدأت بقطع الشجرة . مادر ناراحت شد وشروع به قطع درخت کرد .
(۲)زن در (۲)خیابان هستند . الإمراتان ِ فی شارعین ِ .
این (۲) مرد دانا هستند . هذان الرجلان ِ عالمان ِ .
۲- عبارت زیرراباتوجه به موارد خواسته شده تغییر دهید .
یذهَبُ هذا التلمیذ الی هذه المدرسة .
تذهب هذه .......... الی ......... الصف . ( التلمیذة / هذا )
تذهبُ ............ الطفلتان ِ الی .............. صفین ِ . ( هاتان / هذین )
۳- درجای خالی جمله پرسشی مناسب بنویسید .
........................... ؟ الطفلتان ِ . ( مَن هاتان ِ ؟ )
........................... ؟ القلمان ِ . ( ما هذان ِ ؟ )
.......................... ؟ الجندیان ِ فی الشارع . ( این الجندیان ِ ؟ )
۴- موارد خواسته شده رادرجای خالی قرار دهید .
الشجرتان ِ ................ ( مثنای باسقة )
مریم ُ وسعیدة ُ ................ ( شکل صحیح کلمه مؤدب )
الطفلان ِ فی ................... ( دوخانه به عربی )
موضوعات مرتبط: پاسخنامه
امتحان عربی درس های ۱-۸ پایه اول (ب)
نام ونام خانوادگی : کلاس : /۱
۱- عبارات زیر راترجمه نمایید .
یحملُ الزارع فأساً مِـن المحفظة .
سقطت الشجرة الصغیرة .
حزنت الامّ وبدأت بقطع الشجرة .
(۲)زن در (۲)خیابان هستند .
این (۲) مرد دانا هستند .
۲- عبارت زیرراباتوجه به موارد خواسته شده تغییر دهید .
یذهَبُ هذا التلمیذ الی هذه المدرسة .
تذهب هذه .......... الی ......... الصف .
تذهبُ ............ الطفلتان ِ الی .............. صفین ِ .
۳- درجای خالی جمله پرسشی مناسب بنویسید .
........................... ؟ الطفلتان ِ .
........................... ؟ القلمان ِ .
.......................... ؟ الجندیان ِ فی الشارع .
۴- موارد خواسته شده رادرجای خالی قرار دهید .
الشجرتان ِ ................ ( مثنای باسقة )
مریم ُ وسعیدة ُ ................ ( شکل صحیح کلمه مؤدب )
الطفلان ِ فی ................... ( دوخانه به عربی )
موضوعات مرتبط: نمونه سوال پایه اول
امتحان عربی درس های ۱-۸ پایه اول (الف)
نام ونام خانوادگی : کلاس : /1
۱- عبارات زیر راترجمه نمایید .
حَمَل الطالبُ فأساً وذَهَبَ الی الغابـة .
دو دانش آموز در کلاس هستند .
دومرد شروع به بریدن دو گل کردند .
تسألُ النملة : هل هذه محفظة ؟
۲- عبارت زیرراباتوجه به موارد خواسته شده تغییر دهید .
کان هذا الرجل فی هذه الحدیقة .
کانت هذه .......... فی .......... الشارع .
کانت هاتان ِ ............... فی ............... بیتین ِ .
۳- درجای خالی جمله پرسشی مناسب بنویسید .
........................ ؟ هاتان ِ امـّـان ِ .
........................... ؟ نعم . هذا جدارٌ .
......................... ؟ الرجلان ِ فی الغابة .
۴- موارد خواسته شده رادرجای خالی قراردهید .
یحمل ............ منضدة ً . ( مثنای عامل )
الشجرتان ِ .............. ( مثنای باسقة )
الطالبان ِ فی ............... ( دوکلاس به عربی )
موضوعات مرتبط: نمونه سوال پایه اول
اینکه عکست جزء دانش آموزان برتر نیست تقصیر خودتون است . اول اینکه گفتم تمام بچه هایی که نمره برگه نوبت اولشون ۱۵ از ۱۵ شده عکس هاشون رو بیارند . اگر شما جزو اونها هستید کوتاهی از خودتون بوده که عکس نیاوردید واگر هم نیستید که به ترتیب نمرات دیگر رو هم اعلام می کنیم .
دوم اینکه اون روح که گفتی منم . هر موقع بخوام میام وهر موقع هم بخوام میرم تا یک جوری با شما تفریح کنیم .
سوم اینکه برای چی همش رفرش کردی ؟ برای اینکه آمار وب رو ببری بالا ؟ قربون دستت . به کارت ادامه بده .
توسط ....
عزیزمن . نمونه سوالات اول دبیرستان رو میتونی از وبلاگ دیگر خانم آقایی پیداکنی . کافی است در سمت چپ وبلاگ روی گزینه وبلاگ دیگر خانم آقایی کلیک کنی تا صفحه وبلاگی دیگر برایت باز بشود . اونجا میتونی یک سری از تدریس های اول ودوم دبیرستان و یک نمونه سوال هم بیابی . سعی میکنم در اولین فرصت سوالات دیگر و تدریس های جدید رو به اون اضافه کنم .
بیتا .
بله . شما میتونید از اون تدریس استفاده کنید ولی اگر روش کار برای خودتون باشد خوشحال تر میشم . برای کتاب داستان هم میتونم برایت امانت بیارم .
نامعلوم جان
چرا متوجه نیستی که نمیشه جوابت رو توی وب داد ؟ درضمن چون نمیخواستم اسمت رو بدونند از کلمه نامعلوم استفاده کردم .
برای مطلبی که پرسیده بودی به بخش آموزش عربی پایه اول مراجعه کن و قسمت مثنی را بخوان .
عسل خانم .
درس خواندن اون موقعی خوب است که بتونی ازش استفاده کنی والا بذار در کوزه .
بیتا خانم .
جواب مثبت است .
دلم میخواست جمله اسمیه و فعلیه رو به شما هم با یک شکل وشمایل دیگه ای یاد میدادم . ولی چون روش یادگیری اون رو گذاشتم برای تولید محتوا ، فعلا از درج اون توی وب معذورم . ولی سر کلاس برایتون میگم . به امید خدا . فقط بدونید که اون روش اعراب های فرعی و اصلی رو بهتون یاد میده و در واقع راهنمایی هم هست برای دبیرستان شما .
موضوعات مرتبط: آموزش پایه سوم
سلام .
امروز میخوام درس مخاطب های فعل مضارع رو به یک شکل دیگه ای بهتون بگم .
از وقتی که زن ها با همدیگه جمع شدند وکودتا کردند وگفتند که ما (ت ) نمیخوایم و
( ___ُ ) رو هم نمیگیریم (میدونید که ( ُ ) برای اونها باید به شکل ( نون عوض رفع )
می اومد ) مخاطب ها هم زبونشون باز شد وگفتند :
مگه ما از زن ها کمتریم ! حالا که اینطور است ما فقط حرف ( ت ) رو که نشونه مخاطب است میگیریم و عین فعل های غایب می آییم . ازشون پرسیند : یعنی چی ؟
گفتند : یعنی اینکه : صیغه اولی غایب است ، من هم که صیغه هفتم هستم مثل همون میام فقط اون ( ی) دارد من (ت ) می گیرم . اون میشه مفردمذکرغایب ، من میشم مفردمذکرمخاطب .
مثناها هم همین رو گفتند : یعنی اونا هستند یذهبان ، ما میشیم تذهبان
جمع ها هم همینطور : اونها هستند یذهبون و یذهبن ، ما میشیم تذهبون و تذهبن
اما نه که همیشه یک مخالف تو هر کجا وجود دارد اینجا هم یک مخالف قد علم کرد وگفت :
اهه . اهه . من نمیخوام . من از صبح تا حالا اومدم وتو صف وایسادم . حضور خودم رو اعلام
کردم . حالا برم با مفرد مونث غایب یک شکل بشم . اون (ت ) دارد چون مونث است . منم ( ت )
بگیرم چون مخاطبم . ( میدونید که حرف ت اول کلمه تو میاد وتو هم به معنی مخاطب است ) من
نمی خوام . زنبیل من باید پر بشه واز اینجا برم . خوب ! اونها هم یک فکری کردند وگفتند اشکالی ندارد .
حالا بگو چی میخوای ؟ همین که این سوال رو ازش پرسیدند شروع کرد به دهن کجی . میدونید
دهن کجی اون چه صدایی میداد؟ بله . صدای (ی ی ی ی ) . اونها هم فرصت رو غنیمت شماردند
وگفتند : خیلی خوب ، ما بهت یکدونه ( ی ) میدیم اما به شرط بردن ( ن ) . حالا دیگه مفرد مونث
مخاطب هیچ کاری نمیتونست بکند . مجبور بود شرط اونها رو قبول کند والا می بایست از موازین خودش
کوتاه می اومد . بنابراین قبول کرد و این شکلی شد . تذهبین . حالا دیگه یک سبد پر با خودش حمل میکرد .
حالا با یک بازی چطورید ؟ بازی سبد ماضی مضارع ،سبد مضارع ماضی
من تذهبان هستم ، میخوام برم تو ماضی !
برو برو . اما اول ( ت ) رو بده ( ن ) رو بده . تما رو بگیر بعدش برو .
من تذهبین هستم ، میخوام برم تو ماضی !
برو برو . اما اول ( تَ ) رو بده ( ین ) رو بده . (تِ ) رو بگیر بعدش برو .
من یذهبون هستم ، میخوام برم تو ماضی !
برو برو ! اما اول ( ی ) رو بده ( ن ) رو بده بعدش برو .
چیزی بهم نمیدید که با خودم ببرم ؟ نه که نمیدیم . نه که نمیدیم . تو غایبی . تو غایبی .
من که ذهبتما یم ، میخوام برم مضارع . چکار کنم که رام بدند ؟
تما رو بده . ( ت ) رو بگیر ( ان ) رو بگیر . حالا برو . زود باش برو .
من که ذهبت َ هستم میخوام برم مضارع . چکار باید بکنم ؟
برو برو . ( تَ ) رو اَ پاهات دربیار بنداز بالا رو سرت . حالا برو . حالا برو .
من که ذهبوا هستم میخوام برم مضارع . چکار باید بکنم ؟
( ی ) رو بذار رو سرت ، ( نون ) رو به پات بچسبون . حالا برو . حالا برو .
خوب بازی رو میتونی ادامه بدی یا نه ؟
موضوعات مرتبط: آموزش پایه دوم
این کار کمک میکند که هم جمله سازیتون خوب بشود ، هم بتونید فعل ها رو به شکل صحیح به کار ببرید .
پاسخ نامه اش رو هم بعدا برایت.ن میگذارم . ان شاء الله
۱- دانش آموزانم به من نزدیک شدند .
۲- بچه ها به مدرسه آمدند .
۳- سعید وحمید ومجید در پارک بازی می کنند .
۴- از دوستم پرسیدم.
۵- علی پدرش را در کارها یاری میکند .
۶- آی آقایون ! چرا سنگ پرت کردید ؟
متاسفانه اشکال خیلی از شما بعد از نخوندن ترجمه ، این است که نمیتونید
یک ارتباط منطقی بین آموخته های خودتون برقرار کنید . برای همین هم بهتر دیدم
که یک کمی شما رو راهنمایی کنم . البته به خاطر جای کمی که داریم ممکن است
که جدول ما دو تکه بشه .
|
نشان مخاطب |
اسم | فعل | ||||||||
|
اسم اشاره |
اسم ظاهر |
ضمیر |
شماره صیغه |
صیغه |
فعل ماضی |
ترجمه |
فعل مضارع |
ترجمه |
مثال جمله | |
| ----- |
هذا ذلک |
معلم | هو | ۱ |
مفرد مذکر غایب |
عَلِمَ | دانست | یَعلَمُ | می داند |
المعلم (هذا - المعلم) هو علم مسئلة |
| ---- | هذان | معلمانِ | هما | ۲ |
مثنی مذکر غایب |
عَلِما | دانستند | یَعلمانِ |
می دانند |
معلمان (هذان - المعلمان) (هما) علما مسئلة |
| ----- |
هولاء اولئک |
معلمونَ | هم | ۳ |
جمع مذکر غایب |
عَلموا | دانستند | یعلمونَ | می دانند |
المعلمون (هولاء المعلمون) (هم) علموا مسئلة |
| ؟ | ؟ | ؟ | ؟ | ۴ | ؟ | ؟ | ؟ | تعلمُ | میداند | ؟ |
| ؟ | ؟ | معلمتان | ؟ | ۵ | ؟ | ؟ | ؟ | ؟ | ؟ | ؟ |
| ؟ | ؟ | ؟ | هنّ | ۶ | ؟ | علمنَ | ؟ | ؟ | ؟ | ؟ |
|
یا (ایها) |
--- |
معلم المعلم |
انتَ | ۷ |
مفرد مذکر مخاطب |
عَلمتَ | دانستی | تعلمُ | میدانی | ؟ |
| ؟ | --- | ؟ | ؟ | ۸ | ؟ | ؟ | ؟ | ؟ | ؟ | ؟ |
| ؟ | ---- | ؟ | ؟ | ۹ | ؟ | علمتم | ؟ | ؟ | ؟ | ؟ |
| ؟ | ---- | ؟ | ؟ | ۱۰ | ؟ | ؟ | ؟ | ؟ | میدانی | ؟ |
| ؟ | ----- | ؟ | ؟ | ۱۱ | ؟ | ؟ | دانستید | ؟ | ؟ | ؟ |
| ؟ | ---- | ؟ | ؟ | ۱۲ |
جمع مونث مخاطب |
؟ | ؟ | تعلمنَ | ؟ | ؟ |
لطف کرده بقیه جدول را خودتان تکمیل نمایید .
یعنی جاهایی رو که علامت ؟ است .
ضمن اینکه دو صیغه متکلم وحده و متکلم مع الغیر را
می بایست به آخر جدولتان اضافه نمایید .
دانش آموزان پایه سوم لطف کرده وفعل های ماضی ومضارع منفی و مستقبل
وامر ونهی رو هم به شکل افقی به آخر جدولتون اضافه کنید . معنی فعل هارو هم بنویسید .
موضوعات مرتبط: آموزش
