پاسخ نامه امتحان عربی درس های ۱-۸ پایه اول (الف)

نام ونام خانوادگی :                                    کلاس :      /۱                           

۱- عبارات زیر راترجمه نمایید .

حَمَل الطالبُ فأساً وذَهَبَ الی الغابـة . دانش آموز تبری را برداشت وبه جنگل رفت .

دو دانش آموز در کلاس هستند . الطالبان ِ فی الصف .

دومرد شروع به بریدن دو گل کردند . بدأ الرجلان ِ بقطع الوردتین ِ .

تسألُ النملة : هل هذه محفظة  ؟ مورچه می پرسد : آیا این کیف است ؟

۲- عبارت زیرراباتوجه به موارد خواسته شده تغییر دهید .

کان هذا الرجل فی هذه الحدیقة .

کانت  هذه .......... فی .......... الشارع .   ( الامراة / هذا )

کانت هاتان  ِ ............... فی ............... بیتین ِ .  ( الامراتان ِ / هذین )

۳- درجای خالی جمله پرسشی مناسب بنویسید .

 ........................ ؟ هاتان ِ امـّـان ِ .  ( مَن هاتان ِ ؟ )

........................... ؟ نعم . هذا جدارٌ . ( هل هذا جدارٌ ؟ )

......................... ؟ الرجلان ِ فی الغابة .  ( این الرجلان ؟ )

 

۴- موارد خواسته شده رادرجای خالی قراردهید .

یحمل ............ منضدة ً . ( مثنای  عامل  )  ( پاسخ : عاملان ِ )

الشجرتان ِ .............. ( مثنای باسقة )   ( پاسخ : باسقتان ِ )

الطالبان ِ فی ............... ( دوکلاس به عربی )   ( پاسخ : صفیّن ِ )


موضوعات مرتبط: پاسخنامه

تاريخ : سه شنبه بیست و نهم بهمن ۱۳۸۷ | 11:27 | نویسنده : آمنه آقایی |

   پاسخ نامه امتحان عربی درس های ۱-۸ پایه اول (ب)

نام ونام خانوادگی :                                    کلاس :      /۱                           

۱- عبارات زیر راترجمه نمایید .  

 یحملُ الزارع  فأساً مِـن المحفظة . کشاورز تبری را از کیف برمی دارد .

سقطت الشجرة الصغیرة . درخت کوچک افتاد .

حزنت الامّ  وبدأت بقطع الشجرة . مادر ناراحت شد وشروع به قطع درخت کرد .

(۲)زن در (۲)خیابان هستند . الإمراتان ِ فی شارعین ِ .

این (۲) مرد دانا هستند . هذان الرجلان ِ عالمان ِ .

۲- عبارت زیرراباتوجه به موارد خواسته شده تغییر دهید .

 یذهَبُ هذا التلمیذ الی هذه المدرسة .

تذهب هذه .......... الی ......... الصف .   ( التلمیذة  / هذا )

تذهبُ ............ الطفلتان ِ الی .............. صفین ِ .   ( هاتان / هذین )

۳- درجای خالی جمله پرسشی مناسب بنویسید .

 ........................... ؟ الطفلتان ِ .  ( مَن هاتان ِ ؟ )

........................... ؟ القلمان ِ .    ( ما هذان ِ ؟ )

.......................... ؟ الجندیان ِ فی الشارع .  ( این الجندیان ِ ؟ )

۴- موارد خواسته شده رادرجای خالی قرار دهید .

 الشجرتان ِ ................ ( مثنای باسقة )

مریم ُ وسعیدة ُ ................ ( شکل صحیح کلمه مؤدب )

الطفلان ِ فی ................... ( دوخانه به عربی )


موضوعات مرتبط: پاسخنامه

تاريخ : سه شنبه بیست و نهم بهمن ۱۳۸۷ | 11:22 | نویسنده : آمنه آقایی |

امتحان عربی درس های ۱-۸ پایه اول (ب)

نام ونام خانوادگی :                                    کلاس :      /۱                           

۱- عبارات زیر راترجمه نمایید .  

 یحملُ الزارع  فأساً مِـن المحفظة .

سقطت الشجرة الصغیرة .

حزنت الامّ  وبدأت بقطع الشجرة .

(۲)زن در (۲)خیابان هستند .

این (۲) مرد دانا هستند .

۲- عبارت زیرراباتوجه به موارد خواسته شده تغییر دهید .

 یذهَبُ هذا التلمیذ الی هذه المدرسة .

تذهب هذه .......... الی ......... الصف .

تذهبُ ............ الطفلتان ِ الی .............. صفین ِ .

۳- درجای خالی جمله پرسشی مناسب بنویسید .

 ........................... ؟ الطفلتان ِ .

........................... ؟ القلمان ِ .

.......................... ؟ الجندیان ِ فی الشارع .

۴- موارد خواسته شده رادرجای خالی قرار دهید .

 الشجرتان ِ ................ ( مثنای باسقة )

مریم ُ وسعیدة ُ ................ ( شکل صحیح کلمه مؤدب )

الطفلان ِ فی ................... ( دوخانه به عربی )


موضوعات مرتبط: نمونه سوال پایه اول

تاريخ : سه شنبه بیست و نهم بهمن ۱۳۸۷ | 11:7 | نویسنده : آمنه آقایی |

امتحان عربی درس های ۱-۸ پایه اول (الف)

نام ونام خانوادگی :                                    کلاس :      /1                           

۱- عبارات زیر راترجمه نمایید .

حَمَل الطالبُ فأساً وذَهَبَ الی الغابـة .

دو دانش آموز در کلاس هستند .

دومرد شروع به بریدن دو گل کردند .

تسألُ النملة : هل هذه محفظة  ؟

۲- عبارت زیرراباتوجه به موارد خواسته شده تغییر دهید .

کان هذا الرجل فی هذه الحدیقة .

کانت  هذه .......... فی .......... الشارع .

کانت هاتان  ِ ............... فی ............... بیتین ِ .

۳- درجای خالی جمله پرسشی مناسب بنویسید .

 ........................ ؟ هاتان ِ امـّـان ِ .

........................... ؟ نعم . هذا جدارٌ .

......................... ؟ الرجلان ِ فی الغابة .

 

۴- موارد خواسته شده رادرجای خالی قراردهید .

یحمل ............ منضدة ً . ( مثنای  عامل  )

الشجرتان ِ .............. ( مثنای باسقة )

الطالبان ِ فی ............... ( دوکلاس به عربی )


موضوعات مرتبط: نمونه سوال پایه اول

تاريخ : سه شنبه بیست و نهم بهمن ۱۳۸۷ | 11:5 | نویسنده : آمنه آقایی |
نگار خانم .

اینکه عکست جزء دانش آموزان برتر نیست تقصیر خودتون است . اول اینکه گفتم تمام بچه هایی که نمره برگه نوبت اولشون ۱۵ از ۱۵ شده عکس هاشون رو بیارند . اگر شما جزو اونها هستید کوتاهی از خودتون بوده که عکس نیاوردید واگر هم نیستید که به ترتیب نمرات دیگر رو هم اعلام می کنیم .

دوم اینکه اون روح که گفتی منم . هر موقع بخوام میام وهر موقع هم بخوام میرم تا یک جوری با شما  تفریح کنیم .

سوم اینکه برای چی همش رفرش کردی ؟ برای اینکه آمار وب رو ببری بالا ؟ قربون دستت . به کارت ادامه بده .

توسط ....

عزیزمن . نمونه سوالات اول دبیرستان رو میتونی از وبلاگ دیگر خانم آقایی پیداکنی . کافی است در سمت چپ وبلاگ روی گزینه وبلاگ دیگر خانم آقایی کلیک کنی تا صفحه وبلاگی دیگر برایت باز بشود . اونجا میتونی یک سری از تدریس های اول ودوم دبیرستان و یک نمونه سوال هم بیابی . سعی میکنم در اولین فرصت سوالات دیگر و تدریس های جدید رو به اون اضافه کنم .

بیتا .

بله . شما میتونید از اون تدریس استفاده کنید ولی اگر روش کار برای خودتون باشد خوشحال تر میشم . برای کتاب داستان هم میتونم برایت امانت بیارم .

نامعلوم جان 

چرا متوجه نیستی که نمیشه جوابت رو توی وب داد ؟ درضمن چون نمیخواستم اسمت رو بدونند از کلمه نامعلوم استفاده کردم .



تاريخ : دوشنبه بیست و هشتم بهمن ۱۳۸۷ | 18:4 | نویسنده : آمنه آقایی |
شایسته خانم .

برای مطلبی که پرسیده بودی به بخش آموزش عربی پایه اول مراجعه کن و قسمت مثنی را بخوان .

عسل خانم .

درس خواندن اون موقعی خوب است که بتونی ازش استفاده کنی والا بذار در کوزه .

بیتا خانم .

جواب مثبت است .



تاريخ : شنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۸۷ | 19:39 | نویسنده : آمنه آقایی |
سلام بچه ها .

دلم میخواست جمله اسمیه و فعلیه رو به شما هم با یک شکل وشمایل دیگه ای یاد میدادم . ولی چون روش یادگیری اون رو گذاشتم برای تولید محتوا ، فعلا از درج اون توی وب معذورم . ولی سر کلاس برایتون میگم . به امید خدا . فقط بدونید که اون روش اعراب های فرعی و اصلی رو بهتون یاد میده و در واقع راهنمایی هم هست برای دبیرستان شما .


موضوعات مرتبط: آموزش پایه سوم

تاريخ : سه شنبه بیست و دوم بهمن ۱۳۸۷ | 9:16 | نویسنده : آمنه آقایی |
فعل مضارع مخاطب

سلام .

امروز میخوام درس مخاطب های فعل مضارع رو به یک شکل دیگه ای بهتون بگم .

از وقتی که زن ها با همدیگه جمع شدند وکودتا کردند وگفتند که ما (ت ) نمیخوایم و

(  ___ُ  ) رو هم نمیگیریم (میدونید که   (   ُ ) برای اونها باید به شکل ( نون عوض رفع )

می اومد )  مخاطب ها هم زبونشون باز شد وگفتند :

مگه ما از زن ها کمتریم  ! حالا که اینطور است ما فقط حرف ( ت ) رو که نشونه مخاطب است میگیریم و عین فعل های غایب می آییم . ازشون پرسیند : یعنی چی ؟

گفتند : یعنی اینکه : صیغه اولی غایب است  ، من هم که صیغه هفتم هستم مثل همون میام فقط اون ( ی) دارد من (ت ) می گیرم . اون میشه مفردمذکرغایب  ، من میشم مفردمذکرمخاطب .

مثناها هم همین رو گفتند : یعنی اونا هستند یذهبان ، ما میشیم تذهبان

جمع ها هم همینطور : اونها هستند یذهبون و یذهبن ، ما میشیم تذهبون و تذهبن

اما نه که همیشه یک مخالف تو هر کجا وجود دارد اینجا هم یک مخالف قد علم کرد وگفت :

اهه . اهه . من نمیخوام . من از صبح تا حالا اومدم وتو صف وایسادم . حضور خودم رو اعلام

کردم . حالا برم با مفرد مونث غایب یک شکل بشم . اون (ت ) دارد چون مونث است . منم  ( ت )

بگیرم چون مخاطبم . ( میدونید که حرف ت اول کلمه تو میاد وتو هم به معنی مخاطب است ) من

نمی خوام . زنبیل من باید پر بشه واز اینجا برم . خوب ! اونها هم یک فکری کردند وگفتند اشکالی ندارد .

حالا بگو چی میخوای ؟ همین که این سوال رو ازش پرسیدند شروع کرد به دهن کجی . میدونید

 دهن کجی اون چه صدایی میداد؟ بله . صدای (ی ی ی ی ) . اونها هم فرصت رو غنیمت شماردند

وگفتند : خیلی خوب ، ما بهت یکدونه ( ی ) میدیم اما به شرط بردن ( ن ) . حالا دیگه مفرد مونث

مخاطب هیچ کاری نمیتونست بکند . مجبور بود شرط اونها رو قبول کند والا می بایست از موازین خودش

کوتاه می اومد . بنابراین قبول کرد و این شکلی شد .  تذهبین . حالا دیگه یک سبد پر با خودش حمل میکرد .

حالا با یک بازی چطورید ؟ بازی سبد ماضی مضارع ،سبد  مضارع ماضی

 من تذهبان هستم ، میخوام برم تو ماضی !

  برو برو . اما اول ( ت ) رو بده  ( ن ) رو بده . تما رو بگیر بعدش برو .

من تذهبین هستم  ، میخوام برم تو ماضی !

 برو برو . اما اول ( تَ ) رو بده  ( ین ) رو بده . (تِ ) رو بگیر بعدش برو .

من یذهبون هستم  ، میخوام برم تو ماضی !

 برو برو ! اما اول ( ی ) رو بده ( ن ) رو بده بعدش برو .

چیزی بهم نمیدید که با خودم ببرم ؟ نه که نمیدیم . نه که نمیدیم . تو غایبی . تو غایبی .

من که ذهبتما یم ، میخوام برم مضارع  . چکار کنم که رام بدند ؟

تما رو بده . ( ت ) رو بگیر ( ان ) رو بگیر . حالا برو . زود باش برو .

من که  ذهبت َ هستم میخوام برم مضارع . چکار باید بکنم ؟ 

 برو برو . ( تَ ) رو  اَ   پاهات دربیار بنداز بالا رو  سرت . حالا برو . حالا برو .

من که ذهبوا هستم میخوام برم مضارع . چکار باید بکنم ؟

 ( ی ) رو بذار رو  سرت ، ( نون ) رو به پات بچسبون . حالا برو . حالا برو .

خوب بازی رو میتونی ادامه بدی یا نه ؟

 


موضوعات مرتبط: آموزش پایه دوم

تاريخ : سه شنبه بیست و دوم بهمن ۱۳۸۷ | 9:13 | نویسنده : آمنه آقایی |
عبارات زیر را به عربی ترجمه کنید .

این کار کمک میکند که هم جمله سازیتون خوب بشود ، هم بتونید فعل ها رو به شکل صحیح به کار ببرید .

پاسخ نامه اش رو هم بعدا برایت.ن میگذارم . ان شاء الله

۱- دانش آموزانم به من نزدیک شدند .

۲- بچه ها به مدرسه آمدند .

۳- سعید وحمید ومجید در پارک بازی می کنند .

۴- از دوستم پرسیدم.

۵- علی پدرش را در کارها یاری میکند .

۶- آی آقایون ! چرا سنگ پرت کردید ؟



تاريخ : دوشنبه بیست و یکم بهمن ۱۳۸۷ | 20:9 | نویسنده : آمنه آقایی |
سلام بر همه شما عزیزان

متاسفانه اشکال خیلی از شما بعد از نخوندن ترجمه ، این است که نمیتونید

یک ارتباط منطقی بین آموخته های خودتون برقرار کنید . برای همین هم بهتر دیدم

که یک کمی شما رو راهنمایی کنم . البته به خاطر جای کمی که داریم ممکن است

 که جدول ما دو تکه بشه .

نشان

مخاطب

اسم فعل

اسم

اشاره

اسم

ظاهر

ضمیر

شماره

صیغه

 

صیغه

فعل

ماضی

ترجمه

فعل

مضارع

ترجمه

مثال

جمله

-----

هذا

ذلک

معلم هو ۱

مفرد

مذکر

غایب

عَلِمَ دانست یَعلَمُ می داند

المعلم

(هذا -

المعلم)

هو

علم

مسئلة

---- هذان معلمانِ هما ۲

مثنی

مذکر

غایب

عَلِما دانستند یَعلمانِ

می

دانند

معلمان

(هذان -

المعلمان)

(هما)

علما

مسئلة

-----

هولاء

اولئک

معلمونَ هم ۳

جمع

مذکر

غایب

عَلموا دانستند یعلمونَ می دانند

المعلمون

(هولاء

المعلمون)

(هم)

علموا

مسئلة

؟ ؟ ؟ ؟ ۴ ؟ ؟ ؟ تعلمُ میداند ؟
؟ ؟ معلمتان ؟ ۵ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟
؟ ؟ ؟ هنّ ۶ ؟ علمنَ ؟ ؟ ؟ ؟

یا

(ایها)

---

معلم

المعلم

انتَ ۷

مفرد

مذکر

مخاطب

عَلمتَ دانستی تعلمُ میدانی ؟
؟ --- ؟ ؟ ۸ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟
؟ ---- ؟ ؟ ۹ ؟ علمتم ؟ ؟ ؟ ؟
؟ ---- ؟ ؟ ۱۰ ؟ ؟ ؟ ؟ میدانی ؟
؟ ----- ؟ ؟ ۱۱ ؟ ؟ دانستید ؟ ؟ ؟
؟ ---- ؟ ؟ ۱۲

جمع

مونث

مخاطب

؟ ؟ تعلمنَ ؟ ؟

 لطف کرده بقیه جدول را خودتان تکمیل نمایید .

یعنی جاهایی رو که علامت ؟ است .

ضمن اینکه دو صیغه متکلم وحده و متکلم مع الغیر را

می بایست به آخر جدولتان اضافه نمایید .

دانش آموزان پایه سوم لطف کرده وفعل های ماضی ومضارع منفی و مستقبل

وامر ونهی رو هم به شکل افقی به آخر جدولتون اضافه کنید . معنی فعل هارو هم بنویسید .


موضوعات مرتبط: آموزش

تاريخ : سه شنبه پانزدهم بهمن ۱۳۸۷ | 20:45 | نویسنده : آمنه آقایی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.